یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹

کتابدار برگزیده هفته کتاب؛

خلاقیت در اجرای برنامه‌های کتاب‌محور، رمز استقبال اقشار مختلف از برنامه‌های کتابخانه است

خلاقیت در اجرای برنامه‌های کتاب‌محور، رمز استقبال اقشار مختلف از برنامه‌های کتابخانه است

کتابدار منتخب سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گفت: کتابخانه های عمومی پایگاه فرهنگی و اجتماعی و دانشگاه های عمومی برای اقشار مختلف جامعه هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، فاطمه مهری کتابدار کتابخانه عمومی شهید باهنر شهرستان پارس آباد، از برگزیدگان آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار (۲۴ آبان) سال ۱۴۰۲ در تالار وحدت تهران بود.

این کتابدار منتخب با بیان اینکه حضور در کتابخانه و در میان کتاب ها و همچنین در جمع کودکان و مراجعین به کتابخانه، انگیزه مضاعفی برای تلاش بیشتر ایجاد می کند، اظهار داشت: کتابخانه شهید باهنر شهرستان پارس آباد با بیش از ۱۸ هزار نسخه کتاب، یکی از کتابخانه های دارای ذخایر غنی از منابع مکتوب محسوب می شود و همین امر موجب استقبال اقشار مختلف مردم از کتابخانه شده است.

خلاقیت در اجرای برنامه‌های کتاب‌محور، رمز استقبال اقشار مختلف از برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه است

وی با بیان اینکه از ۲ هزار نفر عضو فعال کتابخانه بیش از یک هزار نفر آنان در گروه سنی کودک و نوجوان هستند، افزود: توجه به قشر کودک و نوجوان رمز توسعه و پویایی جامعه در آینده است و به هر اندازه که میزان فرهیختگی و دانایی را با مطالعه کتاب در کودکان ارتقا دهیم در تحقق ایجاد جامعه فرهیخته و آگاه موفق خواهیم بود.

این کتابدار برجسته ملی اجرای طرح های خلاقانه در حوزه کودکان و نوجوانان در کتابخانه شهید باهنر پارس آباد را یکی از عوامل انتخاب به عنوان کتابدار برتر در سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: در زمینه اجرای کارهای گروهی از جمله روزنامه دیواری، برنامه های کتابخوانی و مسابقات فرهنگی شاهد استقبال چشمگیر کودکان و نوجوانان از برنامه ها هستیم و همچنین ارتباط فرهنگی مناسبی بین مدارس و کتابخانه های عمومی شکل گرفته است که لازم است از نگاه فرهنگی مدیران و دبیران مدارس قدردانی کنم.

فاطمه مهری در پایان سخنان خود از کتابخانه ها به عنوان دانشگاه های در دسترس اقشار مختلف یاد کرد و گفت: این مکان های فرهنگی به جهت داشتن ذخایر عظیم از منابع مکتوب، گنجینه های عظیم علمی را در اختیار دارند که و آن را در خدمت علاقه مندان به امر مطالعه کتاب و کتابخوانی از هر سن و جنس قرار می دهند.

خلاقیت در اجرای برنامه‌های کتاب‌محور، رمز استقبال اقشار مختلف از برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه است

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 5 =